socks-1322489_1920

Az, hogy miként bánik a szervezet a munkavállalóival nagyon sokat nyom a latban a szervezet általános megítélésében. Most, hogy a munkaerőpiac – kissé váratlanul, de annál határozottabban – a munkavállalók irányába lejt, ennek felértékelődik a fontossága.

Az üzleti élet egyik alapszabálya minden korban igaz volt: senki és semmi sem pótolhatatlan… – még a cégek sem*.  (J.R. Ward)

Konferenciák és nagyvásárok idejét éljük. Kiállításon jártunk mi is. Cégek számára szervezett, a munkavállalók “kezelésének” módjáról és módszereiről szervezett kiállításon. Volt ott például bérszámfejtő, könyvelő, volt tanácsadó, fejlesztő és képző cég, volt étkeztető és szépészeti, sőt, volt számos egészségmegőrző programot kínáló is.  A kiállítók kivétel nélkül abban támogatták volna a szervezeteket, hogy hogyan gondoskodjanak a munkavállalóikról.

Egy szervezetnek gondoskodnia kell az alkalmazottairól

Figyelnie kell arra, hogy legyen megbecsülés: mindenki számára legyen biztosítva a méltó munkafeltétel, legyen anyagi és morális elismerés. A szervezet felelős azért, hogy legyen rend: legyenek folyamatok, szabályok, legyen ritmus, legyenek keretek, pont megfelelő mértékű kontroll. A szervezetnek kell figyelnie arra is, hogy meglegyen a feladatok végrehajtásához szükséges kompetencia. Figyelnie kell a tudásmenedzsmentre, a megszerzett tapasztalatok, fejlesztések, know-how dokumentálására, elérhetőségére.

De a szervezet a felelős azért is, hogy legyen értelmes, az egyén számára is távlatot nyújtó, sőt, maga a cég keretrendszerén is túlmutató cél. Figyelnie kell a társadalmi felelősségvállalásra és arra, hogy mindez emberi léptékben is jól látható – érthető legyen, hogy lehessen azonosulni vele. Egy másik kulcsfontosságú tényező, amire a szervezetnek figyelnie kell, az a kapcsolódás. Hogy legyen folyamatos, nyílt a kommunikáció, kölcsönös az odafordulás, előrevivő a jelzés és a visszajelzés a munkatársak között. Figyelnie kell arra, hogy megfelelő mértékben és folyamatosan kapcsolódjon az ügyfelekhez, a beszállítókhoz és az őt körülvevő minden más piaci szereplőhöz. És ne hagyjuk ki a megújulást. A szervezetnek kell lehetővé tennie, hogy legyen helye és tere az újnak, és mindennek, ami ezzel jár. Hogy legyen lehetőség a kreativitásra, a tanulásra, támogassa a friss, az újszerű megjelenését.

Igen, erre a szervezetnek kell figyelnie. És arra is, hogy ezek között a tényezők között megtalálja az egyensúlyt. Azt az egyensúlyt, ami a szervezeti karakterhez, a céges kultúrához igazodva a lehető legjobban támogatja a működést a szervezet minden életszakaszában.

A szervezet feladata. Igen, ezt mind tudjuk és el is várjuk a szervezettől. Sőt törvénykönyvbe foglaljuk egyes elemeit.  Joggal, mondom én.  Csak egy a bökkenő: a szervezet mi vagyunk!

Tudatosság gyakorlat

  • Mennyire vagy tudatában az elvárásaidnak a céged felé?
  • Mit teszel/tehetsz te azért, hogy ezek a tényezőket a szervezet a helyén kezelje?
  • Mennyire vagy a felsorolt tényezők tekintetében összhangban a szervezeteddel?
  • A vezetők hogyan viszonyulnak a munkavállalói elvárásokhoz?

Ha úgy érzed, hogy érdemes ránézni a szervezet működését befolyásoló tényezőkre, hogy tudatosan alakíthassátok azt, amitől egy szervezet – a te szervezeted – egy jobb hellyé válik, keres minket: Kapcsolat

Danghel Edith

kép: pixabay.com

*idézet kiegészítése a cikk szerzőjétől 😀