Indítsunk közhellyel: „csak a változás örök”! Pedig olyan jó, amikor végre kialakul egy rend és a dolgok a maguk megszokott módján haladnak. De ez csak a látszat, mert ami nem fejlődik, nem változik, az lemarad. Ilyen világban élünk.
Változik a piac és változnak az ügyfeleink igényei. Ennek megfelelően változtatjuk a termék palettánkat, az általunk nyújtott szolgáltatásokat. Változnak az üzleti megoldások. Ha elég bátrak vagyunk hozzá anyagilag és fejben is, akkor uralmunk alá hajthatjuk a legújabb technológiai megoldásokat, s így azok egyre jobban rásimulnak az igényeinkre, és segítenek bennünket a jó és a még jobb elérésében. De változnak a munkatársaink is. Változik az ember a változó szervezetben.
A szervezeti változásokat egyszerűbbnek látszik követni, velünk történik meg, részei vagyunk, együtt állunk ellent, majd együtt adjuk meg magunkat neki és aztán együtt valósítjuk meg ezt a változást. Az új munkatársakkal valahogy más a helyzet. Meglep, sőt felháborít, amikor az új munkatárs teljesen más hozzáállással, más világképpel, más értékrenddel jelentkezik. Az első tízet elküldeni nem nehéz: nem illik a szervezeti profilhoz és kész. De amikor csak ilyennel találkozunk, amikor egy generáció jön így szembe, na, akkor jön a döbbenet.
Vajon hol van a hiba? Nem jól hirdetjük az állást? Ilyen megtévesztő lenne a cég imidzse? Ennyire másak lennének a „mai fiatalok”? Tényleg „tegnapiak” vagyunk? Elmúlt felettünk az idő?
Mi legyen a megoldás? Válasszuk kizárólag abból a generációból akikkel eddig dolgozunk, akikre be vagyunk rendezkedve? Mi lesz akkor azokkal az értékekkel, amit ezek az ifjú titánok hordoznak? Mi az, amin változtatni kellene? Ha változtatunk, és igyekszünk az igényeiknek megfelelni, akkor mi legyen a „régimotorosokkal”?
Nehéz feladvány. Megérteni és elfogadni, hogy a változás örök. Elébe menni és úgy változtatni, hogy annak a legjavát kapjuk meg. Figyelni a piacot, legyen az akár a munkaerő piac is és a lehető legrövidebb idő alatt reagálni rá, nem egyszerű.
Nézzünk néhányat a 2017 legégetőbb kérdéseiből a mai, magyar valóságban:
- Hogyan tegyem a cégemet vonzóvá a tapasztalt szakemberek és az ígéretes fiatalok számára egyaránt?
- Mit kezdjek a fiatal generáció türelmetlenségével?
- Hogyan tartsam meg a nyelvet és nemzetközi szinten is értékes, eladható tudást birtokló mobilitásra is nyitott munkavállalómat?
- Mit tehetek a juttatási csomagok igazságos kezelése érdekében?
- Mitől lesz a munkavállalóm elkötelezett? Lehet-e ennél több?
- Ha a vezető a kulcs, akkor mit kéne még neki tudnia? Mit még?
Ha ezek a kérdések foglalkoztatnak téged és úgy érzed bizonytalan vagy a jó megoldás megtalálásában, akkor keress minket. Mi a munka örömében hiszünk és abban, hogy az a munkavállaló, aki örömet talál a munkájában egy kicsit több lesz, mint egy pusztán elégedett munkatárs. Hiszünk abban is, hogy ha a dolgozók számára öröm a munka, akkor jó úton vagytok egy örömteli szervezet felé, ahol a cégmarketing már nem kérdés.
Danghel Edith
kép: stocksnap.io
